Gerekli Evraklar
GÖREV BÖLGESİ
Görev Bölgesi dahilindeki illerimizde ikamet ediyorsaniz Istanbul’dan basvuru yapabilirsiniz.
Görev Bölgesi: İstanbul, Amasya, Artvin, Bilecik, Bursa, Canakkale, Corum, Edirne, Erzurum, Erzincan, Giresun, Gumushane, Igdir, Sakarya, Kocaeli, Ardahan, Bayburt, Kars, Kirklareli, Ordu, Rize, Samsun, Sinop, Sivas, Trabzon, Tokat, Tekirdag, Yalova
EVRAK LİSTESİ (Mesleğe göre detaylı evrak listelerine aşağıdaki linklerden ulaşabilirsiniz)
1) Başvuru Formları ( yolcu bilgi formu, schengen başvuru formu ile vekaletname )
2) Ana Belgeler ( tüm pasaportlar, TC Kimlik, 2 adet fotograf, sigorta poliçesi, evliler için: evlilik cüzdanı, çocuklar için: öğrenci belgesi İngilizce aslı ve muvafakatname aslı)
3) Ulaşım ve Konaklamaya İlişkin Belgeler ( uçak ve otel rezervasyonu)
4) Seyahat Amacına İlişkin Belgeler (davetiye, dilekçeler)
5) Seyahat Masraflarına İlişkin Belgeler ( banka hesapları, diğer maddi durum belgeleri)
6) Çalışma Belgeleri ( firma evrak seti, gelir evrakları)
BİYOMETRİ VERİ
25 Eylül 2014 tarihi itibariyla; tüm Schengen ülkeleri; Biyometri Veri Alımı ( parmak izi ve dijital fotoğraf) sistemine geçiş yapmışlardır.
Bu sistemle birlikte, öncesinde on-line randevu almak koşulu ile başvuru sahibinin parmak izi vermesi için “başvuru merkezi”nde ŞAHSEN bulunması gerekmektedir
12 yaş altı çocukların Şahsen gelmelerine gerek yoktur, 12-18 yaş arası yolcular Ebeveynlerinden biri eşliğinde şahsen gelmek durumundalar.
Parmak izi verisinin geçerli olacağı 5 yıl içerisinde yapılacak olan diğer İtalya Vize başvurularında, başvuru sahibinin randevu gününde şahsen bulunmasına gerek yoktur.
RANDEVU BİLGİSİ
Randevu alımı, vize evrakları ve pasaportlar tarafımıza ulaştıktan sonra tarafımızca yapılmaktadır ve yoğunluğa bağlı olarak ortalama 3-5 gün sonrasına verilmektedir.
VİZE DEĞERLENDİRME SÜRESİ
İtalya konsolosluğunun işlem süresi randevu tarihinden itibaren ortalama 5 iş günüdür. Vize başvurusu sırasında pasaport teslim tarihi bildirilmektedir.